דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי גרפיקה - למי זה מתאים? כמה זה עולה? איך מתחילים? 

מאת    [ 24/04/2013 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2083 פעמים ]

כמעט ואין מקום בו לא ניתן להיתקל בתוצר העבודה של מעצבים גראפיים: פרסומות, שלטי חוצות, עיצוב חוברות, מגזינים, ספרים ועוד כהנה וכהנה. המעצב הגראפי - הוא האחראי הלכה למעשה, על עבודה של עיצוב והעברת מסר (זאת לאחר הפנמה של שלב הרעיון המילולי, שזה השלב המתבצע ע"י הרעיונאי).

גראפיקה מהווה תחום לימודים מבוקש כל-כך, זאת בשל הדרישה לעובדים איכותיים בתחום. כאשר תחום הגראפיקה עבר לעולם המחשב - נולד לו עולם חדש של תוכנות העוסקות בגראפיקה ממוחשבת, כגון - פריהנד, פוטושופ ועוד. כך נפתחה הדלת לעיסוק במקצוע זה עבור הקבל הרחב. פירושו של דבר הוא, שגם אם לא ניחנתם בידיים של אומן, אך כן יש באמתחתכם חוש יצירתי, סבלנות וגישה טובה למחשב - הרי שבבוא הזמן תוכלו להשתלב היטב בתחום העיצוב הגראפי.

עולם הפרסום גדול מיום ליום ורשת האינטרנט מתרחבת ותופסת מקום נכבד יותר בחיי האנשים - בהתאמה, גדלה הדרישה למעצבים גראפיים מוכשרים. ניתן למצוא בתי ספר רבים ללימודי גרפיקה, כאשר הם מרחיבים את המסלולים הקיימים שלהם, ומציעים, מלבד לימודים של עיצוב גראפי קלאסי, גם לימודי תקשורת חזותית, לימודי מולטימדיה, ועוד. אלו המתלבטים אם ברצונם ללמוד בתחום, יוכלו להתייעץ עם אנשי המכינה לעיצוב ואדריכלות, שיספקו להם מידע מהימן.

תפקידי המעצב הגראפי

לימודי גרפיקה שייכים בעצם לתחום האמנות המעשית. במכינה לעיצוב ואדריכלות יספרו לכם שאמנות זו עוסקת, בין השאר, בהעבר מסרים באמצעות תמונות וטקסטים. "גראפי" ביוונית - פירושו רישום. מכאן נובע שתחום הגראפיקה מתקשר לפן החזותי של העיצוב, בעיקר. על אף זאת, הצטרפו לאחרונה אלמנטים חדשים לתחום העיצוב הגראפי, למשל, קבצי אודיו ואמצעי שמע מתוחכמים אחרים.

מגמות ושינויים אלו, גרמו לכך שהגראפיקה העכשווית מהווה חלק אינטגרלי מעולם התקשורת החזותית. המעצבים הגראפיים, לרוב, לא יפעלו לפי נטייתם האומנותית בלבד. הם יידרשו, בעיקר, ליצור ולעצב מסר גראפי אטרקטיבי, כזה שישרת מטרה מסחרית כלשהי. עולם הגראפיקה כולל מגוון רחב של תוצרים ושירותים, ביניהם גם עיצוב טקטס בעלוני פרסום למיניהם, עיצוב אריזות, עיצוב שלטי חוצות, מדבקות של מוצרי צריכה, עיצוב ממשקים שונים לרשת האינטרנט, עיצוב במדיות תקשורתיות חזותיות, וידאו ועוד.

מה לומדים?

הקורסים השונים המיועדים להכשרת מעצבים גראפיים, לרוב מתמקדים במתן ידע רב, וגם בהבנת עקרונותיו של העיצוב הגראפי. המשתתפים לומדים כיצד לעבוד על צורות ורווחים, על מה שנקרא - מקצבים בין אלמטים, ולומדים להבין את עקרונותיו של התכנון הזורם, וכמו כן, על הטכניקות השונות לעיצוב גראפי. עיקרון חשוב נוסף שנלמד, הוא הקשר בין מיקום האלמנט, לבין הרגש שאמור להיות מועבר.

יתר על כן, המשתתפים לומדים להפנים תהליכים בעיצוב הגראפי, תוך כדי התמקצעות בעקרונות הזויות, המימדים והמרקמים. לימודי גרפיקה בהחלט מכשירים את המשתתפים בהם לפיתוח של תפיסה ייחודית, מקורית ויצירתית, ואת היכולת לספק פתרונות לאתגרים ויזואלים שונים. בהמשך תוכלו לקרוא כיצד המכינה לעיצוב ואדריכלות תכין אתכם ללימודים מרתקים אלו.

המכינה לעיצוב ואדריכלות

המכינה הזו - תפקידה לחשוף אתכם, המעצבות והמעצבים הגראפיים לעתיד, בצורה האופטימלית לענפיו השונים של עולם העיצוב, וכמו כן, לאנשי מקצוע מהתחום. במהלך הלימודים המכינה לעיצוב ואדריכלות, תוכלו להתנסות בתרגילי עיצוב מכל התחומים, ועל כן, חלק ניכר ממנה, יכלול לימודי גרפיקה. כך תוכלו לדעת לאיזה תחום את מתאימים ומה, למעשה, מעניין אתכם בעולם העיצוב. זהו תהליך אישי שיקדם אתכם וייקח אתכם כמה צעדים קדימה לעבר עולם העיצוב. אנשי המכינה לעיצוב ואדריכלות ממתינים לכם.

שלום, שמי אבנר כהן. עובר בתחום הביטוח, אוהב ספורט וחובב אומנות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב